Geduld

Mijn abonnementen voor mobiele telefoon en iPad lopen binnenkort weer af. Ik kreeg bericht dat ik weer mijn contract kon verlengen en nieuwe devices mocht aanschaffen. Gelukkig waren de kosten voor het verlengen van het abonnement niet gestegen en ook kon ik tegen een redelijke prijs weer een nieuwe telefoon, een nog betere natuurlijk, en een nieuwe iPad aanschaffen.
 
Voor het overzetten van de gegevens van de oude naar de nieuwe telefoon moet ik altijd eerst wat yoga oefeningen doen om kalm en grappig te blijven. Deze keer had ik de strategie bedacht om eerst een back-up te maken en deze vervolgens op de nieuwe telefoon te zetten. Nou dat werkte voor de phoon best goed. Ik moest me alleen voor een aantal apps opnieuw aanmelden, maar voor de rest was het oké. Voor de iPad heb ik dezelfde procedure gevolgd. Ook dat ging prima. Alleen, echter, helaas, de kleuren van de iPad waren helemáál niet goed en het beeldscherm bleef flikkeren. Hè, getverderrie en jammer want het was zaterdagmiddag zo rond vijven toen het euvel zich voordeed.
 
Ik moest tot maandag wachten voordat er een klantenservice bereikbaar was. Op maandag natuurlijk direct gebeld. Ik geloof dat ik me door vier keuzemenu’s heb moeten worstelen. Waarbij de vraag met welke dienst ik doorverbonden wilde worden mij voltrekt onduidelijk was. De dienst die ik wilde kon ik er niet tussen uit vissen. Ik drukte elke keer maar op de drie en kwam dan wel in het volgende menu terecht. Eén keer kreeg ik direct een sms’je met de mededeling dat ik meer informatie ook op de site kon vinden. Uiteindelijk kwam ik in de wachtrij: er zijn nog vier wachtenden voor u……. er zijn nog ……, er zijn nog ….
 
Wachten duurt lang, maar ik ben geduldig en uiteindelijk, na 30 minuten, had ik een medewerkster van de klantenservice te pakken. Zij wilde van alles weten en waarom ik nu pas belde, het apparaat was toch op drie december aangeschaft! Huh?? Nee hoor pas afgelopen vrijdag. Uiteindelijk kwam dat allemaal goed. De medewerksters gaf aan dat het apparaat zou worden omgeruild voor een nieuwe. Ik zou binnen 24 uur een mailtje krijgen van de koerier. Op dat mailtje kon ik dan weer reageren en een afspraak maken. Ze ging het nu aanmelden, of ik even wilde wachten. ………. Ja hoor, na weer vijf minuten was het geregeld!
 
Het mailtje van de koerier kwam na 45 uur binnen. Een afspraak maken op de door mij gekozen dag was gratis. Wilde ik mij niet vastpinnen op een hele dag, maar een dagdeel aangeven, dan kostte dat 3,95. In alle gevallen kreeg ik op de dag van bezorging om 07:00 uur een mailtje van de koerier met daarop aangegeven de preciezere tijd waarbinnen de koerier zou komen. Dan maar wachten op een mailtje van de koerier.
 
Uiteindelijk is het goed gekomen. Het is alleen maar wat geduld hebben!