Serieus, gefocust en simpel


Een paar weken geleden kregen we van onze gasleverancier een tot ziens bericht. Onze gasleverancier met als motto: WERKT GEWOON ;) niet klaar zonder onze ;). Want zo doen we dingen. Serieus, gefocust en simpel, maar ook vriendelijk en altijd met een knipoog’.


Tot ziens hè, hoe zo tot ziens? We hadden net twee maanden geleden het contract verlengd. Mijn man heeft een mail teruggestuurd met de vraag waarom ze van ons afscheid namen. Na een aantal dagen werd hij gebeld door een onbekend nummer, maar omdat hij dacht dat het de nepbellers van de staatsloterij waren die zeer regelmatig zijn nummer belden, nam hij niet op.
 
Na een paar dagen kwam er weer een mailtje van onze gasleverancier die, blijkbaar, de onbekende beller was geweest, met het bericht dat we het contract hadden opgezegd en naar Greenchoice waren overgestapt en of we maar € 250,-- euro boete wilden betalen voor het voortijdig opzeggen van het contract.
 
Toen heeft mijn man maar toch maar wel de telefoon ter hand genomen en heeft hij aangegeven dat hij geen Greenchoice kende en er ook nog nooit contact mee had gehad. Het antwoord was echter: ja hoor, je hebt een nieuw contract bij Greenchoice en je moet het zelf maar uitzoeken met de nieuwe leverancier. Na ze de behoorlijk de wacht te hebben aangezegd over deze rare procedure, want: waarom geen contact opgenomen om naam, geboortedatum, of adres te verifiëren en waarom was er geen handtekening nodig om dit zomaar te kunnen regelen. Allemaal zaken die zij controleren als wij ze bellen. Blijkbaar niet dus!
 
Na telefonisch contact met Greenchoice bleek dat het niet nummer 2, wij, was die de overstap had gemaakt, maar de familie van nummer 6. Ook bij hen dus geen enkele controle op de juistheid van gegevens.
 
Greenchoice beloofde echter alles recht te gaan zetten met onze leverancier. Ondertussen heeft mijn man een mail gestuurd naar onze leverancier met nogmaals de vraag hoe ze zonder weerwoord aannamen dat wij na al twee maanden waren overgestapt en alle winst die we zouden halen bij een nieuwe leverancier teniet zouden doen door een boete van                   € 250, -- te accepteren. Bij deze mail heeft hij ook een rekening van € 250,-- meegestuurd als vergoeding voor de gemaakte uren om dit alles recht te zetten.

Uiteindelijk kregen we bericht dat Greenchoice, hulde, alles had rechtgezet. Op de mail aan onze leverancier en de rekening van € 250,-- hebben we nog geen reactie gehad!
 
Knipoog?